Palveluliiketoiminta

Tuotteita ja palveluita yhdistetään yhä enemmän älyyn ja ohjelmistoihin. Edelläkävijät tekevät jotain oikein. He uskaltavat kokeilla jotain uutta. Miten saa tietää onnistuuko jokin asia, jos ei kokeile? Ja jos jokin menee pieleen, siitä saa arvokasta tietoa tulevia projekteja varten. Kun alkaa olla liian mukavaa, kannattaa kyseenalaistaa toimintatapoja, jotta ei jämähdä paikoilleen.

Edelläkävijät hyödyntävät myös verkostoaan. Verkostojen avulla yhdistyvät eri osaamiset, joista voidaan kehittää ihan uusia ratkaisuja ja lisäksi voi keskittyä omaan ydinosaamiseen. Tässä on tärkeää, että verkostolla on yhteinen tavoite. Itse opin tämän innovointi-ryhmätyössä. Ryhmäjäsenillä oli eri taustat ja kaikkien osaamisesta sekä tiedoista syntyi mahtavia ideoita.

Edelläkävijöiden isoin salaisuus on kuitenkin mielestäni asiakasymmärrys. Asiakas täytyy olla keskiössä. He keskittyvät kysymyksiin mitä asiakkaat haluavat ja miten asiakkaat hyötyvät minun tuotteesta/palvelusta. Yritys voi oppia paljon kuluttajilta! Tähän liittyen palvelu on tärkeä osa toimintaa. Kuluttajat arvostavat hyvää palvelua ja suosittelevat yritystä sen ansiosta muillekin. Palvelun avulla voi myös saada tärkeää tietoa asiakkailta yritykseen liittyen.

-Kaisa

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s