Verkkonäkyvyyden kulmakivet

Katsoin nauhotteen Verkkonäkyvyyden kulmakivet-luennosta ja tässä blogi-kirjoituksessa esittelen asiat, jotka olivat minusta mielenkiintoisia. Nauhoitetta pääset katsomaan TÄSTÄ

Verkkonäkyvyyden pääpilarit ovat
– maksettu markkinointi
– orgaaninen näkyvyys ja hakukoneoptimointi
– Viraalisisällöt (laadukkaan sisällön tuottamista)

10 käytännön vinkkejä verkkonäkyvyyden lisäämiseksi

  1. Luo blogi, johon julkaiset kerran viikossa. (WordPress-alusta helppokäyttöinen)
    Mikäli sisällöntuottaminen aiheuttaa vaikeuksia, netistä löytyy erilaisia ideageneraattoreita.
  2. Luo sosiaaliseen mediaan tilejä ja käytä niitä aktiivisesti
    (esim. Facebook, Youtube, Instagram)
  3. Hanki mahdollisimman paljon linkityksiä
    Internetistä löytyy lukuisia hakemistoja, joihin voi pyytää oman yrtiyksen sivujen lisäämistä.
  4. Linkitä ristiin eri palveluissa
    Eli mainitsi esimerkiksi yrityksen kotisivuilla yrityksen facebook sivut.
  5. Hanki domain
    Domainin hinta on noin 12-15€/vuosi. Kaikista arvokkaimmat päätteet ovat .fi ja .com
  6. Luo tarvittaessa eri kaupunkeihin omat sivustot
  7. Hyödynnä eri analyysityökaluja (esim. google analytics)
    Analyyttityökalujen avulla saat erilaisia tilastoja sivuilta
  8. Yrityksen sivujen hakukoneoptimointi
    Mieti tarkasti millä termeillä yrityksen pitäisi löytyä
  9. Älä unohda Youtube
    YouTube on toisiksi yleisin alusta googlen jälkeen, josta ihmiset hankkii tietoja. Tällä hetkellä Suomessa jopa ykkös alusta.
  10. Hyödynnä materiaalia, jos teet jotain kiinnostavaa alaasi liittyen
    Ota rohkeasti yhteyttä internetissä oleviin uutistoimistoihin.

Verkkokampanjan luominen

Vaihe 1. Määritä mitkä tavoitteet kampanjalla on ja mikä on pääkohderyhmä.

Vaihe 2. Tutustu kilpailijoihin ja olemassa oleviin kampanjoihin.

Vaihe 3. Luo kiinnostava sisältö kohderyhmälle. Minkälainen sisältötyyppi?

Vaihe 4. Jaa ja markkinoi rohkeasti.

Vaihe 5. Analysoi sisältöä

Kun kampanja on päättynyt ja analysoitu, tee uusi, parempi kampanja. Nämä viisi vaihetta ovat jatkuva prosessi, joista saadaan lisää dataa ja saadaan luotua parempia kampanjoita.

Verkkosisällön sissimarkkinointi

Tämä tarkoittaa, että markkinointi toteutetaan pienellä budjetilla. Tärkeää on tunnistaa keskeiset alustat, missä kannattaa tehdä julkaisuja ja keskeiset myyntikanavat. Internetissä on eri sivustoja, jotka auttavat näiden tunnistamisessa, esim. www.alexa.com.

 

-Kaisa

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s